Marka yönetimi nedir?
Markalaşma
Bir markanın vizyonu, idealleri, hedefleri, büyüme ve küçülme planlarını ele alan tüm çalışmalar marka yönetiminin bir parçasıdır. Marka yönetimi, dijital veya geleneksel pazarda marka algısının sürekli devam eden gelişimi ile ilgilidir. Başarılı bir marka yönetimi için hedef Pazar ile pozitif bir ilişkiye sahip olmak oldukça önemlidir. Marka yönetimi aynı zamanda müşterilerin satın alma süreciyle olan ilişkisini de kapsamaktadır.
Özetle; markalaşmış bir servisin veya ürünün tasarlanmasından geliştirme sürecine, pazarlamasından satışına kadar birçok noktanın değerlendirilmesiyle uygulamaya geçen ve markanın ilerlemesini sağlayan çalışmaların tümüne marka yönetimi adı verilir.
Neden Önemli?
Hızla değişen pazar koşullarında ve rekabetin içinde, önde soluksuz ilerleyebilmek için markalarınıza yaptığınız yatırımlar oldukça önemlidir. Eğer markalar akıllılıkla ve titizlikle yönetilmezlerse yapılan yatırımın karşılığını alamazlar. Bu gün herhangi bir markaya yapılabilecek en değerli ve önemli yatırım bilgidir. Başarılı markalar yaratabilmek, değişen pazarlama dinamikleri içerisinde markanızı rekabet avantajı sağlayacak şekilde yönetebilmek için markaların stratejik yönetim süreçlerini ve dinamiklerini çok iyi bilmeniz gerekir.