SEO Nedir? Nasıl Yapılır?
G
iderek daha fazla sayıda insan en üst sıralarda yer aldığı için Google arama sonuçlarında organik olarak sıralamak çok daha zorlaşıyor. Ancak bu, bazı seçim anahtar kelimeleri için sıralamaya başlayamayacağınız anlamına gelmez.
SEO dijital stratejinizin bir parçası olmalıdır. Peki SEO nedir nasıl yapılır? Hadi keşfedelim.
SEO Nedir?
“Arama motoru optimizasyonu (SEO), organik arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitenize gelen trafik miktarını ve kalitesini artırma uygulamasıdır.”
SEO organik sonuçlarda sıralama, kalite ve miktarın birleşimidir. SEO’nun temel amacı, Google gibi arama motorlarındaki sıralamanızı artırmaktır. Bu, web sitenizi anahtar kelimeler ve kullanıcının deneyimi göz önünde bulundurularak optimize edilerek yapılır.
Sorularınızı alakalı ve kaliteli içerikle yanıtlayarak web sitesi kullanıcılarınıza odaklanırsanız, Google’daki SEO’nuzu ve sıralamalarınızı artırmanız garanti edilir.
Ardından, içeriğinizin, optimize ettiğiniz web sitesi ile alakalı anahtar kelimeler etrafında optimize edilmesi gerekir. Bu, anahtar kelime araştırmanızın lider olduğu anlamına gelir. Hedef kitleniz olan gerçek kullanıcıları çekmek istiyorsanız, web siteniz ve Google için bir anahtar kelime stratejisi uygulamanız gerekmektedir.
SEO, dijital pazarlamanın bir parçası olan ve organik olarak adlandırılan arama pazarlamasının bir parçasıdır, çünkü tıklama başına ödeme reklamlarıyla yaptığınız gibi reklamlar için ödeme yapmazsınız.
Teori, SEO’nun hem insanların hem de arama motorlarının tüketmek istediği mükemmel içerikle sitenizi doldurmaya yönelik uzun vadeli, sürekli bir taahhüt olması gerektiğidir.
SEO Nasıl Yapılır?
Başlık Etiketlerini Geliştirin
En üst düzey kategori sayfalarınıza bakın. Araştırmalar, e-ticaret kategori sayfalarının ürün sayfalarından yüzde 32’ye kadar daha fazla organik arama trafiği sağlaması gerektiğini gösteriyor.
Ana Anahtar Kelime Araştırması
Sağlam bir SEO programı aşağıdakiler için anahtar kelime araştırmalarına dayanır:
- Gerçek arama yapanların kelimelerini ve kelime öbeklerini bilin,
- Hangi anahtar kelimeleri hedefleyeceğinizi belirleyin,
- Ürünleriniz için talebi ölçün.
Rekabetinizi Anlayın
Organik arama rakiplerinizi tanımlayın – sadece ürün ve hizmet satan siteler değil, aynı ifadeler için rekabet eden bilgi siteleri ve büyük perakendecileri de dahil edin.
Harita Anahtar Kelimeleri
Tüketicilerin ne istediğini ve kullandıkları arama ifadelerini bilerek, anahtar kelimeleri sitenizdeki her sayfaya yerleştirin.
Sitenizin gezinmesindeki tüm kritik sayfaların bir e-tablosunu oluşturun ve benzersiz birincil ve ikincil anahtar kelimeleri her biriyle eşleyin. Atanmamış yüksek değerli anahtar kelimeler için yeni sayfalar oluşturun.
Sitenizi Optimize Edin
Anahtar kelime haritanız elinizdeyken, bir sonraki adım, aşağıdakiler dahil olmak üzere sayfa içi SEO uygulamaktır:
- Sayfalardaki içeriği anahtar kelimeleri içerecek şekilde güncelleme,
- Metin ve potansiyel olarak grafik, ses ve video ile yeni sayfalar (atanmamış anahtar kelimeler için) oluşturma,
- Blog veya eğitim portalı gibi, anahtar kelime açısından zengin yeni bir bölüm başlatmak.
Düzenli İçerik Üretin
Kitlenize göre uyarlanmış sürekli içerik oluşturun. Her gün yeni bir blog yazısı veya başka bir içerik yayınlamanız gerekmez. Bu, birçok e-ticaret sitesi için gerçekçi değildir. Benzersiz içeriği haftalık olmasa bile en az ayda bir yayınlayın. Tutarlılık anahtardır.
Bağlantı Eşitliğini Arttırın
Bağlantı eşitliği, sitenize bağlantı veren yüksek kaliteli, topikal olarak alakalı sitelerin sayısıdır. Bağlantı eşitliği ve bağlamsal alaka düzeyi en iyi iki organik sıralama faktörüdür. Birleşik bağlantı satın alma ve içerik pazarlama, bağlantı şansınızı doğal olarak artırır.
Sosyal Medya Ağınızı Oluşturun
Sosyal medya kitlenizle bağlantı kurmanızı sağlar. Bu ilişkileri geliştirmek, içeriğinizin gösterimini ve dolayısıyla bazılarının bu konuda blog yazma veya ona bağlantı verme olasılığını artırır.
Analytics’i Anlama
Ölçmediğiniz şeyi optimize edemezsiniz. SEO, hangi sayfaların optimize edileceğini ve hangilerinin güçlü performans gösterdiğini bilmek için Google Analytics’in (veya eşdeğerinin) temel bir anlayışını gerektirir.