Neden Bir Web Sitesi Sahibi Olmalısınız?
Ç
evrimiçi varlığı olmayan bir işletme yürütüyorsanız, binlerce veya hatta milyonlarca potansiyel müşteriyi kaçırıyor olabilirsiniz. Müşterilerin işletmenizi bulmak için sarı sayfaları kullanacağı günler geride kaldı. Düzgün tasarlanmış, sürekli canlı bir web sitesi ile marka imajınızı kolayca artırabilir ve rakiplerinize göre avantaj elde edebilirsiniz. Bugün işletmeniz için bir web sitesine sahip olmanın öneminden emin değilseniz endişelenmeyin. Bu içeriğimizde, neden bir websitesi sahibi olmalısınız konusunu ele aldık.
Bu yıl Nisan ayında, dünyadaki 4,5 milyardan fazla insan – yani dünyadaki yaklaşık 7,8 milyarlık nüfusun % 59’u – internete erişti. Diğer bir deyişle, müşterilerinizin çevrimiçi ortamda etkin olma şansları yüksektir.
2017’de yapılan bir araştırma, çevrimiçi alıcıların % 92’sinin şaşırtıcı bir şekilde, bir markanın web sitesini bir satın alma yapmaktan başka nedenlerle ziyaret ettiğini ortaya koydu.
Tüm bu gerçekler ne anlama geliyor?
Bu dijital çağdır ve çevrimiçi varlığı olmadan bir işletme işletmek düşünülemez. Harika bir websitesine sahip olmak işletmenizi birçok yönden destekleyebilir, müşteri tabanınızı büyütmenize ve marka imajını geliştirmenize yardımcı olabilir.
Web Sitesine Sahip Olmanın Önemi
- Anında Görsel Sunum
Çoğu küçük ve orta ölçekli işletme, televizyon reklamcılığı sağlayacak mali imkanlara sahip olmayabilir. Ancak, bir web sitesi müşterilerinizin işletme videolarınızı her zaman görmesini sağlar. Müşterilerin sorularının ve endişelerinin bir web sitesinde telefondan daha iyi ele alınabildiği yerlerde, bir web sitesinin görselleri (fotoğraflar, videolar, infografikler ve grafikler dahil) işinizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtan ve pazarlayan son derece yararlı ve verimli varlıklardır.
- Güvenilirliği Artırır
Sahip olduğunuz sektör veya iş türü ne olursa olsun, bir web sitesi portföyünüzü sergilemek için mükemmel bir fırsat sunar: neler yapabileceğiniz ve müşterilerinize sunduklarınız.
Ayrıca, yaptığınız işte ne kadar iyi olduğunuzu ve memnun müşterileriniz tarafından ne kadar güvenilir olduğunuzu müşteri yorumları ve resim galerileri aracılığıyla kolayca sunabilirsiniz.
Web sitenizi bir çevrimiçi işletme adresi olarak düşünün. Burası halkın, müşterilerinizin, iş arkadaşlarınızın ve müşterilerinizin sizi internet’te bulmak için ziyaret ettiği yerdir. Ana sayfanızda, değer teklifinize tanıtılır. Bir sayfa onlara işletmenizle ilgili bilgi verir ve başka bir sayfa onlara işletmenizle iletişim kurmak için bilgi veya hızlı bir mesaj kutusu sağlar.
Bu, işletmenizi meşrulaştırır ve güvenilirliğiniz üzerinde çok büyük bir olumlu etkidir. Web siteniz, işletmenizin gerçekten var olduğuna dair sanal bir kanıt olarak hizmet eder ve size bir kimlik verir.
- Çevrimiçi Durumunuzu Oluşturur
Küreselleşme yeteneğinizi düşük tahmin ediyor olabilirsiniz. Bir websitesi ile yerel sınırlarınızı parçalayabilir ve global müşteri tabanına dokunabilirsiniz. İnternet’i mallarınızı ve hizmetlerinizi dünyanın dört bir yanındaki insanlara sunmak için kullanmak, pazarınızı genişletmek ve gelirlerinizi artırmak için harika bir yol olabilir.
Belirtildiği gibi, dünya nüfusunun yarısından fazlası websitelerinden ve e-ticaret platformlarından bilgi istiyor. Birçoğu bulduklarını kendi sosyal platformlarında paylaşıyor.
Bir websitesine sahip olarak elde edilebilecek görünürlük ve satışlar muazzamdır. Küresel internet erişimi arttıkça teknolojiye bağımlılığımız da artmaktadır. Bir websitesinin satışlarınızı şimdi ve gelecekte nasıl artırabileceğini hayal edebilirsiniz.
- Müşteri Hizmetlerini Geliştirir
Bir işletme websitesi, müşterilerin çevrimiçi formlar aracılığıyla sorgu göndermesine veya e-posta göndermesine izin vererek müşteri hizmetlerini geliştirir. Aynı zamanda, hemen hemen her işletme websitesinde, müşterilerin temel bilgileri veya sorularının cevaplarını kolayca bulabilecekleri bir SSS bölümü bulunmaktadır.
Bu anında yanıtlar, olumlu bir müşteri deneyimi ve markanızın algılanmasını sağlayan herkesin zamanından ve çabasından tasarruf etmenin harika bir yoludur.
Rakiplerinizin birçoğu, nasıl daha iyi müşteri çektiğinizi, daha iyi hizmet veya mal sağladığınızı veya markanızı tanıttığınızı görmek için websitenize göz atacaktır. Aynı şeyi yapabilir ve çevrimiçi olarak bulduğunuz en iyi uygulamaları toplayıp değiştirerek müşteri deneyimi stratejinizi nasıl geliştirebileceğiniz konusunda fikir edinebilirsiniz.