Müşterilerin seçebileceği alternatifler
Şu anda mevcut olan baş döndürücü bir dizi ödeme yöntemi ve çözümü var. Bununla birlikte, mevcut her yöntemi desteklemek maliyetli olabilir ve pratik olmayabilir. Bu duruma yaklaşmanın iyi bir yolu, kilit müşterilerinizin en çok tercih ettiği yöntemlerini desteklemektir.
Bu coğrafyaya dayalı olabilir. Örneğin, Amerikalılar tipik olarak PayPal ve Apple Pay gibi dijital cüzdanlarda bile fon kaynağı olarak kullanırlar. Avrupa’daki İskandinavlar gibi bazı bölgeler banka hesaplarını kullanmayı tercih ediyor. Çinliler WeChat ve Alipay gibi mobil ödeme çözümlerini kullanıyor. Asya’nın diğer bölgeleri hala teslimatta nakit tercih ediyor. Türkiye’de ise en çok tercih edilen yöntem kesinlikle kredi kartı.
Güvenlik sistemi
Güvenlik her zaman para ve müşteri verilerini içeren her şey için bir endişe kaynağıdır. Ödeme hizmetleri sağlayıcıları, güvenlik standartlarına uymaya çalışan taraf olmalıdır. Ortak çalışma yaptığınız sağlayıcının, kartla finanse edilen ödemeleri kabul ediyorsanız PCI Standartları gibi endüstri standartlarına uygun olup olmadığını kontrol edin.
Dolandırıcılık ve ters ibrazlar da endişe vericidir. Suçlular, çevrimiçi alışverişlerde genellikle çalıntı kredi kartları kullanırlar. Bu tür sahtekarlardan gelen siparişleri işleme koyarsanız, kart şirketleri genellikle anlaşmazlıklar durumunda kart sahiplerinin lehine karar verdiği için malların maliyetini ve hatta nakliye ücretini üstlenebilirsiniz.
Kullanıcı deneyimi
Kullanıcı deneyimi tasarımındaki ilerlemeler nedeniyle, müşteriler artık hızlı ve kullanışlı arayüzler talep etmektedir. Hedeflenen ödeme çözümünüzün ödeme deneyiminizi geliştirip geliştirmeyeceğini kontrol etmek sizin açınızdan iyi olacaktır. Müşterilerinize kullanımı kolay, sade ve basit arayüzler sunun. İşlemleri kolay bir şekilde bitirip, güvenli bir şekilde siteden ayrılabilsinler.
Ücretler ve maliyetler
Birçok küçük işletmenin maliyeti düşünmek zorunda olduğu nedenler arasında, diğer ödeme yöntemlerini desteklemeyle ilişkili maliyetler de vardır. Kart şirketleri her işlem için yüzde 1 ila 3 arasında bir ücret alabilir. Kart ödemelerini destekleyen dijital ödeme hizmetleri genellikle bu oranları daha da fazla arttırır.
Kripto para ödemeleri daha düşük ücretler alabilir. Blockchain kullandıkları için, bankalar gibi aracılar aracılığıyla ödemeleri yönlendirmek zorunda değiller. Ancak, kripto paraları geleneksel para birimlerine dönüştürmeniz gerekiyorsa bu çok farklı bir hikayedir. Kripto para borsaları bu tür işlemler için ek ücretler ve komisyonlar talep eder.