Korona virüs ile E-Ticaretin Geldiği Nokta
S
ağlıkla ilgili endişelerin yanı sıra, dünyadaki markalar korona virüsün (COVID-19) e-ticareti bir bütün olarak nasıl etkileyeceği konusunda endişe duyuyor. Danışmanlık ve araştırma firmalarının yaptığı araştırmalara göre, tüketicilerin % 52’si kalabalıktan kaçınıyor ve % 32’si korona virüs nedeniyle evlerinden çıkmıyor.
Korona virüs E-Ticareti Nasıl Etkiliyor?
Şu anda e-ticaret sektörünün bir parçası olmak, herhangi bir şeyi tahmin etmenin veya bir kumar gibi hissettirmeye çalıştığı roller coaster yolculuğuna çıkmak gibidir.
2020 yılının bu tür değişikliklerin yılı olacağını kim bilebilirdi? Şimdi eşi benzeri görülmemiş bir dünyada yaşıyoruz. Korona virüs yayıldıkça ve tedbirler arttıkça, bunun toplum, ekonomi ve iş üzerindeki etkisini görüyoruz.
- Bu küresel salgın sırasında, e-ticaret sektörü talep, büyüme ve gelir modellerinde beklenmedik değişiklikler yaşamaktadır. Bu kalıpların çoğu maalesef olumsuz bir gerilemeye doğrudur.
- Daha uzun teslimat süresi, kesintiye uğramış tedarik zinciri nedeniyle stokta kalma ve müşteri memnuniyetsizliği girişimcileri çok endişelendirdi. Bir teslimatçıya göre, bir kimlik kartı olmasına rağmen, çoğu alanda karantinalar ve emniyet teşkilatlarından kesintisiz sorgulama, teslimatlarını günlük bir zorluk haline getirdi.
- Sosyal mesafeyi korumak için fiziksel mağazalar kapalı. E-ticaret siteleri, müşteriler için yiyecek, ilaç, hijyen ve kişisel bakım ürünleri gibi gerekli alışverişler için tek seçenektir. Bununla birlikte, zorunlu olmayan veya lüks ürünler satan girişimciler, ekonomideki her türlü işten çıkarmanın aşağı yönlü bir talep modeli getireceği için ajite edilmektedir.
- Güzellik ve kişisel bakım pazarına hizmet veren bir e-ticaret sitesi olan Shajgoj Limited, ürünlerini çeşitlendirerek, hijyen ve tıbbi malzemelere odaklanarak harika bir iş çıkardı. Bu tür akıllı karar alma işlemleri, ülkenin GSYİH’da bir azalmaya sahip olması bekleniyor olsa bile, bu sektöre hayat çizgisi verebilir. Bununla birlikte, fiziksel mağazalara sahip e-ticaret siteleri hala bazı kayıplara katlanmak zorundadır.
- Girişimciler bu durumu olumlu bir şekilde ele alabilir. Bu, tüketicilerin güvenini kazanarak, kaliteyi koruyarak ve müşterilerin eskilerini korurken avantajlarını gerçekleştirmelerine izin vererek tüketicileri çevrimiçi alışveriş yapma alışkanlığı haline getirebildikleri zamandır.
- Sorunsuz lojistik desteğin de sağlanması gerekmekle birlikte, müşteriler durumu anlamak ve teslimattaki küçük gecikmelerden sabırlı olmak zorunda kalacaklar.
- İşverenler zaten çalışanların güvenliği konusunda çok katı; çalışanlara, özellikle etkilenen bölgelere fiziksel olarak seyahat eden teslimatçı erkeklere uygun KKD sağlanmaktadır. Girişimciler ürünün tüketicilere ulaşana kadar uygun bir şekilde dezenfekte edilmesini sürdürüyorlar.
- Ürüne binmekten müşteriye göndermeye kadar her adımda hijyen korunur. Herhangi bir fiziksel etkileşimi önlemek için dijital işlemler her zaman teşvik edilmektedir.
- Ülke bu sektöre geç çıkış yapmış olsa da, endüstri çok yol kat etti. Şu anda yaklaşık 2000 e-ticaret sitesine ve 50.000’den fazla sosyal medya tabanlı satış noktasına ev sahipliği yapıyor ve bu da günde 30.000 ürün teslim edilmesini sağlıyor.
- Bu sektör hala büyüme aşamasında olduğundan, bu ani şoka katlanma kabiliyeti henüz yok. Sektör, nihai tasarruflarıyla işe giren ve birçoğu kredi almış genç profesyoneller ve girişimcilerden oluşmaktadır.
- Bu işletmelerin birçoğu başa baş noktalarına ulaşmak üzereydi, yani birikmiş kazanç veya rezerv yok. Durum ışığında, hükümet desteği herkesin dört gözle beklediği bir şeydir.
- Hükümet bu umut verici sektör için öne çıkmalı; faizsiz krediler, özel teşvikler, mevcut kredilere ek ücretten muafiyet, daha iyi nakit akışı ve işletme sermayesi için kredi taksitinin ertelenmesi.
- Sektör muazzam bir nüfus istihdamında hayati bir rol oynamaktadır; hükümet ayrıca bu sektörde çalışanlar için serbest dolaşım ve sigorta sağlamalıdır. Cephe savaşçıları olmasalar da, hala savaşçıdırlar, bu savaşla savaşırlar; ekonomiye katkı sağlamanın yanı sıra her hane için düzenli bir temel arz sağlamak.
- Bu sektör üç düzeyde hizmet vermektedir; B2B, B2C ve C2C. Ekonomik kalkınma için bir sonraki kilit faktör olması bekleniyor.