E-Ticaret ile Neler Yapılabilir?
E
ticaret sadece elle tutulan ürünlerin satıldığı bir platform değildir. Bir ürün, hizmet veya kişiye özel durumlar gerektiren bir çok modele giydirilebilen, bu işlemleri dijital bir şekilde ödeme altyapısı entegre edilen sistemdir. Bu nedenle E-Ticaret uygulamaları perakende, toptan satış ve imalat gibi çeşitli iş alanlarında kullanılmaktadır. En yaygın E-ticaret uygulamaları aşağıdaki gibidir:
- Çevrimiçi pazarlama ve satın alma,
- Perakende ve toptan,
- Maliye,
- İmalat,
- Çevrimiçi açık arttırma,
- E-bankacılık,
- Çevrimiçi yayıncılık,
- Çevrimiçi rezervasyon (bilet)
1. Çevrimiçi Pazarlama ve Satın Alma
Web ve E-ticaret yoluyla müşteri davranışı, tercihleri, ihtiyaçları ve satın alma modelleri hakkında veri toplama mümkündür. Bu, fiyat sabitleme, pazarlık, ürün özelliklerinin iyileştirilmesi ve müşteri ile ilişki gibi pazarlama faaliyetlerine yardımcı olur.
2. Perakende ve Toptan Satış
E-ticaret, perakende ve toptan satış alanında bir dizi uygulamaya sahiptir. E-perakendecilik veya çevrimiçi perakendecilik, elektronik katalog ve alışveriş sepeti modeli kullanılarak tasarlanan işletmelerden tüketiciye elektronik mağaza yoluyla malların satılmasıdır. Cybermall, tek bir İnternet sitesinde farklı ürün ve hizmetler sunan tek bir web sitesidir. Web tarayıcısı ile müşteriyi ve satıcıyı tek bir sanal alana çekiyor.
Finansal şirketler E-ticareti büyük ölçüde kullanmaktadır. Müşteriler, tasarruf ve kredi hesaplarının bakiyelerini kontrol edebilir, diğer hesaplarına para aktarabilir ve faturalarını çevrimiçi bankacılık veya E-bankacılık yoluyla ödeyebilir. E-ticaretin bir başka uygulaması da online hisse senedi ticaretidir. Birçok web sitesi haberlere, grafiklere, şirket profili ve hisse senetleri üzerindeki analist derecelendirmesine ilişkin bilgilere erişim sağlar.
E-ticaret, bir şirketin tedarik zinciri operasyonlarında da kullanılır. Bazı şirketler, mal alım satımı, ticaret piyasası bilgileri ve envanter kontrolü gibi ofis bilgilerini bir araya getirerek elektronik bir değişim oluştururlar. Bu, iş dünyasının üyeleri arasında hammadde ve nihai mal akışını hızlandırır. Stratejik ve rekabetçi konularla ilgili çeşitli konular iş modellerinin uygulanmasını sınırlamaktadır. Şirketler rakiplerine güvenmeyebilir ve toplu elektronik borsalara katılırlarsa ticari sırlarını kaybedeceklerinden korkabilirler.
E-ticaret, müşteriler arasında mal ve hizmetlerin doğrudan satılmasıdır. Ayrıca teklif içeren elektronik açık artırmaları da içerir. Teklif verme, potansiyel alıcıların bir ürün için teklif vermesine olanak tanıyan özel bir açık artırma türüdür. Örneğin, havayolu şirketleri müşteriye belirtilen tarih ve saatte belirli bir rotadaki koltuk için fiyat teklifi verme fırsatı verir.
6. E-Bankacılık
Çevrimiçi bankacılık veya E-bankacılık, bir finansal kurumun müşterilerinin kurum tarafından işletilen bir web sitesinde finansal işlemler yapmasını sağlayan elektronik bir ödeme sistemidir, internet bankacılığı da, e-bankacılık, sanal bankacılık ve diğer terimlerle ifade edilir.
7. Çevrimiçi Yayıncılık
Elektronik yayıncılık (e-yayıncılık veya dijital yayıncılık olarak da adlandırılır), e-kitapların, dijital dergilerin dijital yayınını ve dijital kitaplık ve katalogların geliştirilmesini içerir.
8. Çevrimiçi Rezervasyon (Bilet)
Bir internet rezervasyon motoru (IBE) seyahat ve turizm endüstrisinin internet üzerinden rezervasyon desteklemesine yardımcı olan bir uygulamadır. Tüketicilerin uçuş, otel, tatil paketi, sigorta ve diğer hizmetleri çevrimiçi olarak ayırtmasına yardımcı olur. Bu, en hızlı büyüyen satış kanallarından biri haline geldiğinden havacılık endüstrisi için çok ihtiyaç duyulan bir uygulamadır.