E-Ticaret ve Günümüzdeki Yeri
E
ticaret dünyasına dalmış anlayışlı girişimcilerin bu sektör hakkında öğrenecek çok şeyleri var. Bu makalede, her perakendecinin bilmesi gereken e-ticaret ve günümüzdeki yeri konusunu ele alacağız, ancak bunu yapmadan önce bu temel soruyu cevaplayalım: E-ticaret nedir?
E-ticaret veya elektronik ticaret, internet üzerinden yapılan işlemleri ifade eder. Bireyler ve şirketler çevrimiçi ürün ve hizmet satın aldıklarında veya sattıklarında e-ticarete girerler. E-ticaret terimi, çevrimiçi açık artırmalar, internet bankacılığı, ödeme ağ geçitleri ve çevrimiçi biletleme gibi diğer etkinlikleri de kapsar.
Çevrimiçi iş yapmakla ilgileniyorsanız, en yeni e-ticaret istatistikleriyle güncel kalmak önemlidir, çünkü hepimiz herhangi bir ticari sektörü anlamanın en iyi yolunun gerçekler ve veriler yoluyla olduğunu biliyoruz.
E-ticaretin günümüzdeki yerini anlayabilmek için e-ticaret istatistiklerini inceleyeceğiz, bu da e-ticaretin tüm dünyada istikrarlı bir oranda arttığını kanıtlıyor. Dahası, uzmanlar perakende e-ticaret satışlarının 2020’de 4,13 trilyon dolara ulaşacağını tahmin ediyorlar.
- 2040 yılına kadar tüm alımların %95’inin e-ticaret yoluyla gerçekleşmesi bekleniyor.
- Dünyanın en hızlı büyüyen e-ticaret pazarı, 2017 yılında 672 milyar dolarlık tahmini bir e-ticaret değerine sahip Çin’dir.
- ABD, en yüksek e-ticaret penetrasyon oranlarına sahiptir ve tüm internet kullanıcılarının yaklaşık %80’i en az bir satın alma işlemi gerçekleştirmektedir.
- İnsanların çevrimiçi alışveriş yapmasının en önemli nedeni 7/24 istedikleri zaman alışveriş yapabilmeleridir.
- E-ticaret trafiğinin yaklaşık %43’ü Google aramadan (organik) geliyor.
- Yavaş yüklenen web siteleri %75’lik bir vazgeçme görüyor.
Finance Online’ın “2020 için Veri ve Hisse Piyasası Analizi”, e-ticaretin sadece B2C sektöründe gelişmekle kalmayıp, aynı zamanda satışların B2B sektöründe de artmakta olduğunu ve hatta 2020’nin sonuna kadar B2C karlarını daha da artırabildiğini göstermektedir. Bu rapordaki istatistikler:
- Google ürün aramalarının yaklaşık %35’inin 5 gün içinde satın alma işlemlerine dönüştürüldüğü tahmin edilmektedir.
- Dijital alıcıların yaklaşık %51’i akıllı telefonlarıyla alışveriş yapıyor.
- Dijital alıcılar, ücretsiz gönderim sağlanırsa daha fazla harcama yapma olasılığı daha yüksektir.
- Çevrimiçi alışveriş yapanların yaklaşık % 93’ü, bir çevrimiçi mağazanın görsel görünümünün satın alma kararlarında önemli bir faktör olduğunu açıkladı.
- Çevrimiçi alışveriş yapanların yaklaşık %80’inin sorunlu iade politikaları olan e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmadığı tahmin edilmektedir.
- Sosyal medya platformları aracılığıyla satın alınan tüm ürünlerin % 85’inin Facebook’tan geldiği tahmin ediliyor.
- E-perakende satışlar dünyadaki tüm perakende satışların % 14’ünü oluşturuyor ve bu rakamların 2023 yılına kadar büyümeye ve %22’ye ulaşması bekleniyor.
- Mobil e-ticaret perakende satışlarının 2021 yılına kadar 3,5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor.
- 2017’de çevrimiçi alışveriş yapanların yaklaşık % 42’si kredi kartıyla ödeme yapmayı tercih ettiklerini belirtti.
- Sosyal medya platformlarında aktif olarak yer alan çevrimiçi mağazaların satışları % 32 daha fazladır.
- X Kuşağı, çevrimiçi alışveriş nüfusunun % 34’ünü oluşturuyor ve ardından çevrimiçi alışveriş nüfusunun % 31’ini oluşturan Boomers geliyor. Dijital alıcıların yaklaşık % 30’u Milenyumdur.
- Tüm çevrimiçi alışveriş yapanların yaklaşık % 55’i çevrimiçi incelemelerin satın alma kararlarını etkilediğini söyledi.